Draga mea bunică,

Nu ţi-am scris de multă vreme şi probabil viaţa mă ia cu ale ei şi uit mereu de zilele frumoase pe care ni le-ai dat în fiecare an.
Mi-aduc aminte cu bucurie de luna iunie când luam vacanţa şi ajungeam cu surorile la tine în poartă şi tu plângeai de bucurie că nu o să mai stai singură, cel puţin nu pentru următoarele 3 luni.
Cel mai mult îmi plăcea dimineaţa când ne chemai la masă.
Cocoşul cântase de mult dar noi nu ne puteam urni din aşternuturile alea tari de bumbac brodate pe margini.
Aşa că ne uitam la icoană şi ne ziceam rugăciunea, pe urmă ne spălam cu apă prea rece de la fântână, ne ştergeam cu ştergarul scrobit, ieşeam în verandă şi ne îmbiai cu mămăligă împăturată.
Şi apoi la treabă în grădină cu sapa în mână. Da, şi acum urăsc gândacii de Colorado!
După amiaza era a noastră, să ne urcăm în corcoduş, să mergem la furat de mere de vară sau de zmeură, să ne scăldăm în vale şi să ne jucăm cărţi cu vecinul.
Abia aşteptam să ne faci nişte pancove şi să mergem la cooperativă după oloi şi zahăr. Nu-ţi păsa că te ardea cuptorul şi mureai de cald de la atâta copt în casa de jos. Nu am mai mâncat de mult plăcinte cu silvoiţă.
Seara era preferata ta, pentru că te odihneai cu vecinii la o poveste pe banca din faţa casei, în timp ce noi aşteptam în poartă să vină ciurda, să intre vitele la fiecare în ogradă.
Deşi ne spuneai de fiecare dată să nu purtăm roşu, nu ne aminteam decât când se oprea câte un bou în dreptul nostru nedumerit şi o luăm la fugă în casă 🙂
Poate că îmi aduc aminte atât de rar de tine pentru că nu mai eşti lângă noi de foarte mulţi ani şi nu ai apucat să ne vezi pe toate crescând mari.
Dar poţi să stai liniştită, că încă te vizităm, măcar o dată pe an, acolo unde te-am lăsat, lângă bunicul.
Azi port bluza aia mierie pe care mi-ai făcut-o.
Mulţumesc Mamă Susana şi mi-e dor de tine…

Despre rusbianca

Regizor de film
Acest articol a fost publicat în Vorbe și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Draga mea bunică,

  1. Iulia Kelt zice:

    M-ai emoționat… Nu prea reușește lumea treaba asta cu mine, dar tu ai făcut-o. Empatia…

  2. Pingback: Draga mea bunică, | rusbianca | BunDeCitit.ro

  3. viorelom zice:

    Ești o hoață! Mi-ai furat o lacrimă… Dar mai am… Dacă poți mai vino cu așa ceva!

  4. Laura Trisca zice:

    Pfuu, m-ai facut praf. Am si eu o bunica, in varsta si ma doare tare mult s-o vad ca nu mai poate…

    • rusbianca zice:

      Eu din pacate nu mai am bunici de mai bine de 15 ani…de fiecare data cand vine vara imi aduc aminte de plecarile la tara si de bunica de acolo…
      Sa-i tina Domnul cat mai mult alaturi de noi si sanatosi, sunt frumusetea copilariei noastre!
      Multumesc! 🙂

  5. Vlad zice:

    Tocmai am fost lovit de nostalgie si facut knock-out 🙂
    Frumos articol, sentimental.

  6. Ciprian Bojan zice:

    🙂 Da, copilărie în satul din Ardeal, perfect descrisă! Mulțam fain! 🙂

  7. Nicu Lupsa zice:

    Musai sa fi mancat pancove su silvoita ca sa intelegi in profunzime acea atmosfera. Si sa fi vazut ciurda de vaci, cu acei boi si nu ca acestia de la urbe…Ma bucur ca orasul, „civilizatia” nu te-a facut sa uiti acele vremuri, acele locuri. Habar n-au ce pierd, cei ce-au fost vaduviti de toate astea. Felicitari, fata faina!

  8. SagittariuS zice:

    Tru!
    Cum vine vorba ‘ceea … „vine vara, mă duc la bunici la ţară”. Mulţi nu cunosc sentimentul ăsta şi, la fel, mulţi nu cunosc ce înseamnă bunicii. Şi asta nu că n-au ci pentru că-s prea prinşi de ideile lor de vaci cu cabină.

    A mea bunică şi-acum îmi face cafeaua dimineaţă şi nu ştiu cum face, dar indiferent de ora la care fac ochi, cafeaua e caldă şi numai bună de băut. Şi cu o cană cu lapte lângă, să beau „că tare mult mai fumezi, mamaie, şi nu-i bine”.

    Când mă uit la bunică-mea mă gândesc „oare o să ajung şi eu la anii ei?” …

Lasă un răspuns

