O raţă proastă

Măcăi spre ape mai limpezi, fără verdeaţă filtrată prin judecăţi care nu mă interesează.
Îmi bag capul în apă dar e încă rece şi mi-am uitat ochelarii de scafandru la ultimul răţoi… i-a păstrat ca amintire.
Visam să ne plimbăm penele pe maluri sălbatice pe care noi le domesticeam cu puterea ce venea din mişcarea continuă a valurilor.
Indiferent de curent, noi rezistam.
Am îndrăznit să ne uităm în urmă de câteva ori pentru nişte pui invizibili care urmau să vină.
A venit iarna şi ţi-ai luat zborul iar eu am supravieţuit îngheţului, pentru că asta fac de când mă ştiu.
Sunt ca o raţă bătrână, dar proastă pentru că se încăpăţânează să-şi păstreze locul în balta preferată ani la rând, făcând loc câte unui oaspete din când în când.
Ţie ţi-am dat prea multe drepturi, şef de cârd ce eşti!
Ţi-ai găsit altă baltă şi din câte văd valurile sunt uriaşe, dar tu eşti obişnuit cu ele, aşa că mergi agale pescuind în continuare şi anotimpurile nu mai au nimic de spus.
Sunt puţine surate în zonă şi mai toate îşi învaţă puii să înoate, o iau cu toată viteza înainte.
Într-o zi însă am să zbor, precum răţuşca cea urâtă din poveste.
Nu mi-a plăcut niciodată apa… dar aerul, un deliciu!
Mă uit spre soare şi văd că se mută prea repede dintr-o parte într-alta a cerului şi dacă nu aş fi aşa de mică, m-aş ridica mai repede, aproape de el.
Câţiva răţoi de seamă îmi dau ocol ca nişte rechini… habar nu au că într-o viaţă anterioară am fost om 🙂

Despre rusbianca

Regizor de film
Acest articol a fost publicat în Vorbe și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la O raţă proastă

  1. Pingback: O rata proasta | rusbianca | BunDeCitit.ro

  2. Tibi zice:

    Suna foarte bine, parca ar fi o poezie. Trist insa… e pacat insa ca unii nu aprecieaza corect ceea ce au…

  3. Imi place,dar va trebui sa-l mai citesc inca o data,este un pic,cam plin de subantelesuri,..asa-l,consider eu,cel putin…?! 🙂

Lasă un răspuns

