Diamante

Toţi mergem la fel, coborâm şi urcăm trepte, râdem de alţii şi de noi, ne iubim şi ne culcăm la loc.

Iar dimineaţa încercăm să nu facem nimic la fel pentru că deja ne-am plictisit.

Te pregăteşti oare cu adevărat pentru ceva, să transpiri până simţi că nu mai ai putere să te mişti şi nu de ciudă pe viaţă ci pentru că într-adevăr crezi că doar aşa se obţin lucrurile de calitate.

Victoria se simte pe şira spinării, în aburul expirat spre ceilalţi pentru că nu ţi-e frică de frig şi mai ales în momentele totale de relaxare, atât de rare, ca diamantele.

Ne uniformizăm odată cu trecerea timpului? Simţim nevoia să facem parte dintr-un întreg, un sistem, să ascultăm de legi nescrise?

Cât poate să ţină încăpăţânarea noastră? Rezistă ficatul, stomacul şi inima, dar creierul nu iartă şi penalizează.

În ce familie şi în ce lume trebuie să ne naştem pentru a face ce ne dorim, fără nici o mustrare de conştiinţă?

Eu nu suport să car nimic dacă nu este al meu. Urăsc pungile pentru că sunt impersonale şi ador genţile mari unde poate intra o casă întreagă.

De fiecare dată când ies din casă aş vrea să-mi iau totul cu mine, lucrurile dragi pe care am pus amândoi mâna, pijamaua, cana preferată, filmul la care ne-am îndrăgostit.

Să-mi aducă aminte mereu că exişti.

Te-aş lua şi pe tine, cu drag, de fiecare dată, dar cred că nu mai avem cum.

Vreau un inel cu diamant pentru că mi-ai dărui astfel un moment de relaxare zilnic.

Despre rusbianca

Regizor de film
Acest articol a fost publicat în Vorbe și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Diamante

  1. Pingback: Diamante | rusbianca | BunDeCitit.ro

  2. Pingback: Constiinta noastra… « Casuta sufletului meu.

    • rusbianca zice:

      A propos de familie…consider ca daca te naste mai fericit, avand la dispozitie resurse mai putin limitate precum majoritatea nu trebuie decat sa fie o ocazie minunata pentru a reusi sa faci in viata lucruri frumoase, pe care le vrei, fara sa te ingrijorezi la modul ce o sa mananc maine si sa-ti iei un job doar sa platesti facturile.
      Poti sa lucrezi exact cat vrei, unde vrei.
      Dar mostenirea genetica nu poate fi inlaturata, nici legile si nescrise si nici constiinta…
      Solutii?

      • kriozenit zice:

        Imi aduci in planul vizual boierimea tarzie… 1890-1907… aveau mosii intinse pe care tot oameni ca noi lucrau pamantul. Aveau un „job” nu mai era problema de cautat… dar aveau saracii de platit in schimb la boier. Daca ar fi ramas timpurile de atunci povestite de bunica mea, o fiica a pamantului „sclava” pe propria mosie din cauza unui tata ce si-a vandut familia la jocuri de noroc, solutia ar fi fost sa te nasti intr-o familie de astfel de boieri, care isi dadeau odraslele la invatat la Viena si nu mai stiu pe unde. Erau fara griji, ca ce vor manca maine, in schimb trebuiau sa se hotarasca cand si la care teatru se vor duce, in ce oras…
        Sau daca vrei uita-te la burghezii dintre cele doua razboaie mondiale, cam aceeasi nomenclatura, aplicand aceleasi obiceiuri ale boierimii tarzii. Sa nu imi spui ca nu ai citit Dovstoieski, Balzac, sau ceva carte de acest gen.
        Cat despre timpurile de azi nu am decat sa pun o intrebare: Ai vazut vreodata un hot care sa moara de foame? Pentru ca la vreme mondena se joaca tare pe bussiness-uri. Unul castiga, altul plateste… oare asta nu e un fel de hotie?… Sau mai ai varianta: profita si mergi mai departe… sunt fete care aplica acest principiu. Dar daca nu cumva ma insel, eu zic, ca pe tine nu te-ar lasa constiinta sa faci asa ceva.
        Am deviat de la subiect aducand solutii precare. Nu ai de ales decat intre Faima, Succes, Dragoste, sau Bani. Prea putini sunt cei care le au pe toate. Ar insemna sa scriu un articol numai despre asta. Este un bine… cel mult doua le poti avea de-odata. Si un dezavantaj Banii cu Dragostea… nu se impaca.

      • rusbianca zice:

        Am cunoscut pe cineva din vremea boierimii si sincer, as fi preferat sa ma fi nascut in conditii asemanatoare, doar cu tehnica moderna utilizata acum.
        Solutiile oferite sunt neaplicabile in cazul meu, prin urmare trebuie sa caut altele.
        Si da, se pot avea cel putin doua din lucrurile principale.
        Cat despre bani si dragoste….cunosc oameni care le au pe ambele…dar probabil sunt exceptii, norocosi ai soartei

Lasă un răspuns

